Za Wiki:
Druga co do wielkości stacja kolejowa Holandii (po Utrecht Centraal). (...)
Budynek stacji został zaprojektowany przez Pierre'a Cuypers i A. L. van Grendta,
i otwarty 1889 roku.
pl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Centraal
Miasto uzyskało połączenie kolejowe już w 1867 r., ale murowany budynek dworca
wzniesiono w roku 1902, według projektu Czesława Domaniewskiego. I też już jest
nieczynny, niestety popadając w ruinę. Z tego, co można dojrzeć przez brudne
okna, wnętrze jest piękne. Okresowo odbywają się tam targi staroci.
Inna część dworca mieści restaurację Teatralną. Możecie ją odwiedzić, na własne
ryzyko.
Dania średnio jadalne, muzyka podczas dancingów straszna, a kelner... kulawy.
Nie żebym miała coś przeciwko osobom niepełnosprawnym, ale jednak niektórych
zawodów wykonywać nie powinny... Ogólnie biorąc, była to podróż wehikułem czasu.
Otwarty 18 grudnia 2015 r. Ma dwie kondygnacje i oprócz części dworcowej mieści
handel, usługi, a także wspaniałe, multimedialne centrum kultury.
Co do architektury - najpierw, patrząc od ulicy przeżyłam lekki szok, ale od
prowadzącego od centrum miasta pasażu nie wygląda to imho źle.
Majorka - Soller. L’Estació del Ferrocaril – przepiękny budynek dworca kolejowego, który
początkowo był ufortyfikowaną rezydencją i hotelem.
--
Dyplomata, to ktoś taki, co dwa razy pomyśli zanim nic nie powie.
--
Jeśli danego dnia nie zrobię nic związanego z fotografią,
czuję się jakbym w ogóle się nie obudziła.
(Parafraza słów Richarda Avedona)
fotoart1 = fotoart-1 = Anna R.