FotoForum
Załóż konto »

Gry Poleć znajomemu Powiadomienie zostało wysłane

Poleć tą wypowiedź znajomemu

Recenzja Shadow Man Remastered

Autor: garibaldi12 Data: 01.06.21, 21:08
Shadow Man to gra, która pamięta czasy, gdy trójwymiar w grach wideo jeszcze kiełkował.
Opowiadała o losach nieśmiertelnego wojownika vooodoo, Michaela LeRoi, który posiadł
zdolność podróżowania między światem żywych i nieumarłych. Jego misją było powstrzymanie
Legiona, którego działania zagrażały istnieniu świata. Po pierwszej całkiem udanej odsłonie,
na rynek trafiła nawet kontynuacja, ale nie zrobiła wrażenia na graczach i seria została
pogrzebana. Aż do teraz gdy na rynku zadebiutowała odświeżona wersja klasyka voodoo –
Shadow Man Remastered.

Nieśmiertelny klimat voodoo.
Shadow Man to przygodowa gra akcji z elementami platformowymi, w której używamy magii,
zdobywanych w trakcie rozgrywki zdolności oraz broni palnej. Rzekłbym nawet, że jest to
jedna z pierwszych trójwymiarowych metroidvanii. Nie to jednak było największą zaletą
oryginału. Był nim bez wątpienia niesamowicie ciężki klimat voodoo, który śmiało mógł
konkurować z tym zawartym w Silent Hill i Soul Reaver.

Akcja niniejszego tytułu rozpoczyna się w Luizjanie. Szybko jednak przenosimy się z niej do
świata nieumarłych przepełnionego szaleństwem. Robimy to za pomocą podniszczonego
pluszowego misia z powbijanymi weń igłami, który należał kiedyś do zmarłego brata
protagonisty. Pierwszą osobą, która wita nas w zaświatach, jest gadatliwy wąż w kapeluszu,
który z chęcią by się z nami napił czegoś mocniejszego…gdyby tylko miał ręce.

Shadow Man Remastered Grafika 1

Zadupie dla nieumarłych.
Powiedzieć to, że Deadside jest osobliwym miejscem akcji gry, to nie powiedzieć o nim nic.
Trafimy tutaj do miejscówek, w których przywitają nas dwugłowe mutanty, grubasy z hakami
zamiast rąk, jacyś szaleńcy z piłami łańcuchowymi, latające maszkary, wściekłe psy,
przeciwnicy wyposażeni w broń palną oraz psychopatyczni seryjni mordercy. Ci ostatni pełnią
tu funkcję sługusów Legiona, z którym wspólnie chcą sprowadzić na świat apokalipsę.
Wszystko zresztą zostało już przepowiedziane przez kapłankę voodoo, która jest towarzyszką
głównego bohatera i zawsze służy mu cenną radą.

Miejscówki w grze są bardzo zróżnicowane. Nie można o nich jednak powiedzieć, że mają
cokolwiek wspólnego z normalnością. Trafimy tu do świątyń naszpikowanych
niebezpieczeństwami, do Azylu dla szaleńców, zbudowanego przez samego Kubę
Rozpruwacza, do fabryki potworów, w których dokonywane są nieludzkie eksperymenty, a
bestialstwo wobec słabszego to norma czy Katedry Bólu poświęconej psychopatom itp.

Shadow Man Remastered Grafika 2

Moc mrocznych dusz.
W celu zapobiegnięcia kataklizmowi o biblijnych proporcjach musimy zdobywać rozsiane po
świecie mroczne dusze. Dzięki temu rośniemy w siłę i możemy otwierać coraz to silniej
zapieczętowane bramy ducha, prowadzące nas do kolejnych miejscówek w grze. Nie jest to
wcale takie proste, gdyż do większości z nich nie da się dotrzeć na początku gry, i to nawet
wtedy, gdy są w zasięgu naszego wzroku. W tym celu w Shadow Man Remastered musimy
uczyć się nowych zdolności. Są to m.in: umiejętność chwytania gorących przedmiotów,
chodzenie po rozżarzonych węglach lub pływanie w lawie. Istotne są również magiczne
artefakty, bez których nie będziemy w stanie kontynuować naszej podróży.

Kołysanka z mielonym mięsem i krzykami w tle.
Na uwagę w grze zasługuje całkiem udany dubbing oraz przede wszystkim udźwiękowienie,
które wręcz przytłacza swoją atmosferą. Trafimy tu na dynamiczny marsz z bębnami w tle,
zagrzewający nas do boju. Na mniej jednak największe wrażenie robią niepokojące odgłosy
buchającej pary, pracujących maszyn oraz przede wszystkim kołysanka dla psychicznie
chorych, w których odgłosy ściskania gumowej zabawki przeplatają się dźwiękami mielonego
ludzkiego mięsa, odgłosami tortur, krzykami, czy szaleńczym wręcz rechotem. Czegoś takiego
nie usłyszymy w zbyt wielu grach wideo.

Cały tekst na:

www.gog.com/game/shadow_man_remastered

Recenzja Shadow Man Remastered - garibaldi12 01.06.21, 21:08    


Copyright © Agora SAO nasReklamaOchrona prywatności  Zgłoś problem lub błąd